Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

دزدگیر اماکن سیم کارتی


) تجهیزات امنیتی

این تجهیزات شامل نورافکن، دوربین مدار بسته و لیزها هستند که حرکات مشکوک را شناسایی می کنند.

در شکل زیر، نمونه ای از اجزای مختلف دزدگیر اماکن را می بینید.
دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن
انواع حسگر دزدگیر اماکن
image
1)سوییچ های آب بندی شده

این نوع از حسگرها، جزو رایج ترین نوع از حسگرهای دو قطعه ای هستند. این حسگرها مجهز به یک سوییچ رشته ای رسانا هستند که در اثر میدان مغناطیسی عمل می کند. این سوییچ در اثر نزدیک و دور شدن به قطعه دوم که مجهز به آهنرباست، باز و یا بسته می شود. نصب دزدگیر اماکن طرز عملکرد، در همراهی با جریان برق (اغلب 12 ولت) باعث می شود تا پنل دزدگیر اماکن، به راحتی کار خود را انجام دهد. این نوع از سنسورهای دزدگیر اماکن، بسیار پرطرفدار هستند و هم بصورت بی سیم و هم به شکل با سیم در بازار عرضه می شوند.
2) ردیاب های مادون قرمز انفعالی

حسگرهای مادون قرمز انفعالی (Passive infrared detectors) از رایج ترین نوع سنسورها در ساختمان های کوچک تجاری و خانگی به حساب می آیند. این نوع از سنسورها قیمت مناسب و عملکرد قابل اعتمادی دارند. اصطلاح انفعالی به این علت استفاده می شود که حسگر، از خود، انرژی و یا اشعه ای ایجاد نمی کند و تنها از طریق ردیابی حرارتی اشیای اطراف عمل می کند.

این نوع از حسگرها که حسگر PIR نیز نامیده می شوند، توانایی تشخیص حرکتی را ندارند؛ بلکه اساس کار آن ها تغییر ناگهانی دما در نقطه مورد نظر می باشد. زمانی که یک فرد مزاحم، از جلوی سنسور عبور می کند، دما به صورت ناگهانی از درجه حرارت محیط تا درجه حرارت بدن انسان افزایش می یابد. این تغییر سریع، باعث شناسایی عامل مزاحم توسط ردیاب مادون قرمز انفعالی خواهد شد.

حسگرهای PIR بر روی سقف و یا دیوار نصب می شوند و میدان دید مختلفی دارند. میدان دید این حسگرها می تواند تا 360 درجه نیز برسد. این سنسورها علاوه بر مدار دزدگیر اماکن، باید به یک منبع تغذیه نیز متصل شوند.

Sign In or Register to comment.