Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

آن چه باید در مورد دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا بدانید

یکی از سوالات رایجی که از کارشناسان فروش دوربین مداربسته پرسیده می شود، این است که آیا دوربین مداربسته قابلیت ضبط صدا را دارد یا نه؟ اکثر دوربین های مدار بسته قابلیت ضبط صدا را ندارند. تعداد اندکی دوربین مدار بسته تخصصی در بازار وجود دارد که قابلیت ضبط صدا و همچنین میکروفون دارند. دستگاه DVR این دوربین های مدار بسته تخصصی، مجهز به ورودی صدا هستند. از دلایل استفاده اندک از دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا می توان به کاهش هزینه ها، دلایل اخلاقی و حقوقی اشاره کرد.

در برخی کشورها قوانینی برای ضبط صدا با سیستم دوربین مدار بسته وضع شده است. برخی از این قوانین یک طرفه هستند و می گویند ضبط صدا با دوربین مدار بسته، حریم شخصی افراد را نقض می کند. ما در این مطلب هر آنچه که باید در رابطه با دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا بدانید را با شما به اشتراک می گذاریم.
نکاتی مفید و جالب درباره دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا
دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا

دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا

دوربین مدار بسته معمولی، فقط تصویر را ثبت می کند. در مقابل دوربین مدار بسته ای که قابلیت ضبط صدا را دارد، گفتگوهای افراد را نیز ثبت می کند و به حریم شخصی آن ها وارد می شود. در ادامه شرایط نصب دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا را در محل کار و منازل مسکونی بررسی می کنیم.
آیا امکان نصب دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا در محل کار وجود دارد؟

در مطلب آموزش گام به گام نصب دوربین مدار بسته در ساختمان ها مراحل نصب و اجرای دوربین مدار بسته را بیان کرده ایم. دستگاه های ضبط صدا به صورت گسترده در کشور انگلستان مورد استفاده قرار می گیرند. از لحاظ اخلاقی نصب دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا باید با آگاهی کارمندان انجام گیرد. برخی قوانین نیز می گویند ضبط صدا در محل کار (چه با آگاهی کارمندان و چه مخفیانه) منع قانونی دارد. به عنوان صاحب یک کسب و کار باید قبل از امنیت ساختمان، به امنیت کارکنان خود اهمیت قایل شوید. اگر استفاده از دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا برای حفظ امنیت کارکنان لازم است، این کار را انجام دهید. بدین منظور باید شرایط زیر را مدنظر قرار دهید:

باید مشکلی که باعث ضرورت نصب دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا می شود، آشکار شود.
راهکار دیگری برای مقابله با این مشکل وجود نداشته باشد.
روش های دیگر امنیتی باید مورد ارزیابی قرار گرفته باشند و کارایی ضبط صدا با دوربین مدار بسته را نداشته باشند.
هرگونه حریم شخصی باید رعایت شود. (نصب دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا در سرویس های بهداشتی، رختکن و … ممنوع است)
سیستم دوربین مداربسته ای که خریداری می شود، باید توانایی ضبط صدا با کیفیت بالا را داشته باشد تا برای رسیدن به هدف کمک تان کند.
همه افراد باید آگاهی از ضبط صدا داشته باشند.

یکی از مواردی که نصب دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا می تواند مفید باشد، در تاکسی ها و وسایل نقلیه عمومی است. در این شرایط امکان ارتباط دوطرفه راننده با اپراتور وجود دارد.
آیا امکان نصب دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا در منزل شخصی وجود دارد؟

نصب دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا، در خانه کاملا به خود شما بستگی دارد و قانون، محدودیتی در این مورد قایل نیست. از نظر اخلاقی قبل از نصب این دوربین، باید با ساکنین خانه مشورت کرده و نظر آن ها را نیز در اولویت قرار دهید. همچنین هر مهمانی که به خانه می آید، باید از وجود دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا آگاه شود.
دوربین مدار بسته آنالوگ با قابلیت ضبط صدا
دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا

دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا

در سیستم های دوربین مدار بسته آنالوگ، صدا به وسیله میکروفون هایی که اغلب به شکل مدادی (زغالی) و یا باکس یافت می شود، ضبط می شوند. دیجیتال سازی صدا در حال ضبط شدن انجام می شود. فروش پکیج دوربین مدار بسته میکروفون ها یک کابل جداگانه و یک منبع تغذیه جداگانه دارند و به وسیله ورودی صدای دستگاه DVR یا HVR می شوند.
دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP) با قابلیت ضبط صدا
دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا

دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا
image

در این نوع از سیستم ها صدا به وسیله میکروفن تعبیه شده در خود دوربین دریافت و به دستگاه NVR منتقل می شود.

توجه داشته باشید که صدا در سیستم های تحت شبکه (IP) هرگز به صورت میکروفون جداگانه به دستگاه متصل نمی شود. در این سیستم های تحت شبکه، اطلاعات دوربین ها اعم از صدا و تصویر، همچنین فرمان برای دوربین های چرخشی و گردشی و برق (PoE) به وسیله همان کابل شبکه و پورت (Ethernet) به دستگاه NVR منتقل می شود. در انواع دیگری از دوربین های تحت شبکه (IP) قابلیت اضافه کردن میکروفن به خود دوربین نیز وجود دارد.

یک راه حل ساده برای اضافه کردن میکروفون به دوربین های تحت شبکه ای که میکروفون ندارند، به این شکل است که می توان به سادگی از یک دستگاه هیبریدی(Hybrid) یا همان (HVR) اس
Sign In or Register to comment.