شبکههای اجتماعی نقش عمدهای در توسعهی برندها دارند. اما نحوهی مدیریت محتوای شبکههای اجتماعی از جمله مهمترین مقولههاست. به عنوان مثال به کارگیری یک ایدهی ثابت در محتوای شبکههای اجتماعی استراتژی صحیحی نیست. در زیر لیستی از بهترین ایدههای محتوای شبکههای اجتماعی آورده شده است که هم برای افراد غیرحرفهای و هم صاحبان کسب و کار کمک خواهد کرد که محتوای شبکههای اجتماعی خود را راحتتر مدیریت کنند.
بهترین ایدهها برای محتوای شبکههای اجتماعی
۱. نقل قول
نقل قول طنز، الهام بخش یا انگیزشی همواره کارایی خوبی خواهد داشت.
۲. جملههایی به فرم جای خالی را به دلخواه پر کنید.
به عنوان مثال جملاتی مثل: اگر من ۱ میلیون دلار پول داشتم … معمولا برای کاربران جذاب هستند.
۳. نظرسنجی
هر چند فیسبوک نظرسنجی ساختاریافتهای را ارائه میدهد اما انجام نظرسنجی به شکل دستی کاراتر بوده و بهترین راه برای تقویت تعامل با افراد است. به عنوان مثال کدام یک از کتابهای زیر جزو کتابهای مورد علاقهی شما است؟
۴. عکسهای پشت صحنه محل کار
سعی کنید عکسهای واقعی از خود، کارکنان و فضای کاری یا دفتر خود را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید.
۵. لینک دادن به یک پست وبلاگی قدیمی
بازیابی لینکهای قدیمی نه تنها مشکلی ندارد بلکه باعث برقراری تعامل بین پستهای قدیمی و پستهای جدید میشود و همین امر باعث جامعیت بیشتر وبسایت شما خواهد شد.
۶. طرح سوال
طرح سوالات ساده اما اساسی که دنبالکنندگان شما بتوانند به راحتی و خیلی سریع به آنها جواب دهند.
۷. لینک به یک پست مهمان
اشتراکگذاری لینکی از همکاریهای خود با سایر سایتها در شبکههای اجتماعی بسیار مفید است.
۹۹ ایده برای محتوای شبکههای اجتماعی – قسمت اول تمایل به یادگیری این موضوع باشید که وبلاگنویسی به صورت مهمان چرا و چگونه باید به بخشی از استراتژی فعالیتهای آنلاین شما تبدیل شود. به این مقاله مراجعه کنید.
۸. یک تصویر لوگودار
یک تصویر خندهدار یا الهامبخش که لوگو یا آدرس وبسایت شما روی آن قرار دارد را در شبکههای اجتماعی خود پست کنید.
۹. اینفوگرافیک
یک اینفوگرافیک که عملکرد کسب و کار شما را به تصویر کشیده است را انتخاب کرده و هر روز ایدهها و چگونگی بهبود عملکرد خود را در آن چک کنید حتی میتوانید خودتان یک اینفوگرافیک برای این منظور طراحی کنید. و آن را در شبکههای اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
۱۰. عکس محصولات
در سایتهایی مثل پینترست و اینستاگرام خوب فعالیت کنید و همواره به این موضوع توجه داشته باشید که چگونه میتوانید یک زاویه دید منحصر به فرد از محصولات خود را به نمایش بگذارید.
۱۱. عکسهایی که هیچ ربطی به محصولات یا کسب و کار شما ندارند
این عکسها میتوانند احساسات موجود در پشت برند شما را منتقل کنند. به عنوان مثال میتوانید عکسهایی که استارباکس در شبکههای اجتماعی خود به اشتراک میگذارد را ببینید.
استارباکس
نمونهای از محتوای شبکههای اجتماعی استارباکس
۱۲. عکسهایی از محصولات در دست تولید
عکسهایی از محصولات در حال تولید یا منابع آنها را به اشتراک بگذارید.
۱۳. لینک به پستهای بحث برانگیز
برای ایجاد یک تعامل سازنده هیچ چیز بهتر از یک پست جنجالی نیست.
۱۴. سوالاتی در راستای بهبود محصولات خود بپرسید
مشتریهای شما بدون شک دوست دارند که افکار و نظرات خود را در مورد چگونگی بهبود محصولات با شما در میان بگذارند.
۱۵. از پینترست الهام بگیرید
پینترست به عنوان بهترین مرجع برای یافتن عکسهای زیبا و الهامبخش برای به اشتراک گذاری است. فقط مطمئن شوید که این عکسها متناسب با اعتبار کاری شما باشند و یا اعتبار شغلی شما را زیر سوال نبرد.
۱۶. منابع مفید به اشتراک بگذارید
سعی کنید اطلاعات و منابع مفیدی را با دنبالکنندگان خود به اشتراک بگذارید و از اینکه آنها را به منابع ارزشمند دیگران ارجاع میدهید واهمه نداشته باشید.
۱۷. ویدیو
به شکل تصویری به بررسی محصولات خود بپردازید و یا از مشتریان خود بخواهید که نظرهای خود را به شکل ویدئو برای شما ارسال کنند.
۱۸. لینک به مطالعات موردی
موارد مطالعه یکی از بهترین راهها برای ارائهی اطلاعات مفید است که گاهی حتی عملیتر از یک پست وبلاگی استاندارد میباشد.
۱۹. لینک سودمند مربوط به صنعت
لینکی که شامل دستورالعملی سودمند برای فالورهای شما است را به اشتراک بگذارید.
۲۰.
بازاریابی شبکه های اجتماعیهشتگهای مربوط به کسب و کا