Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

طول عمر بریج دندان

 

اغلب پرسیده می شود که: طول عمر بریج دندان معمولا چقدر است؟ ما به شما آموزش خواهیم داد که برای به حداکثر رساندن طول عمر بریج دندان خود چه کارهایی می توانید انجام دهید.با رعایت برخی مراقبت ها می توانید انتظار داشته باشیدطول عمر بریج دندان شما افزایش یافته و یک جایگزین ارزان ایمپلنت داشته باشید. در ادامه به بررسی عوامل موثر بر طول عمر بریج دندان می پردازیم.

طول عمر بریج دندان چقدر است؟

افرادی که در حرفه دندانپزشکیمشغول هستند، نظرات متفاوتی در مورد مدت زمان ماندگاریبریج دندانمنتشر کرده اند. عمدتاً به این دلیل که روال مراقبت از دهان، رژیم غذایی و سبک زندگی شما می تواند بر طول عمر اینانواع بریج دندانتأثیر زیادی بگذارد. طبق گزارشدانشگاه کلیولند، بریج‌های دندانی حداقل پنج تا هفت سال دوام می‌آورند و با رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه به متخصص دندانپزشکی برای بازدیدهای منظم، می‌تواند بیش از 10 سال طول عمر داشته باشد.

 مرکز پزشکی دانشگاه روچستر با این موضوع موافق است و بیان می‌کند که با رعایت بهداشت دهان و دندان، اکثر بریج‌های دندانی می‌توانند بیش از 10 سال دوام بیاورند و حتی تا آخر عمر فرد را از ساخت بریج مجدد برای دندان بی نیاز کند. برای کسب اطلاع بیشتر درباره همر ایمپلنت های کره ای نیز می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

عمر ایمپلنت کره ای

چگونه از بریج دندان خود مراقبت کنیم؟

مراقبت از بریج های ثابت مستلزم رعایت بهداشت دهان و دندان است، همانطور که از دندان های واقعی خود مراقبت می کنید. حداقل دو بار در روز مسواک بزنید، نخ دندان بکشیدیا بین دندان های خود را با مسواک های بین دندانیو آب تمیز کنید. حداقل یک بار در روز از سایرمحصولات مفید مانند دهانشویه های ضد میکروبی استفاده کنید. حتماً برایمعاینه ی منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. نه تنها برای اینکهسلامت دندان های خود را بسنجید، بلکه سلامت بریج دندان خود را نیز بررسی کنید.

برای مراقبت صحیح از بریج متحرک دندانی خود، باید هر روز آن را بردارید تا بقایای مواد غذایی و پلاک ها را از تمام قسمت های بریج تمیز کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید برای مراقبت از دندان های جایگزین خود از آنها استفاده کنید:

·        بریج دندان متحرک خود را دریک سینک پر از آب یایک حوله تا شده تمیز کنید تا در صورت افتادن، نشکند.

·        ازیک مسواک نرم یایک برس مخصوص دندان مصنوعی و آب خنک استفاده کنید. می توانید از پاک کننده دندان مصنوعی استفاده کنید، اما از خمیر دندان سفید کنندهیا پاک کننده های خانگی استفاده نکنید که می تواند سطح بریج دندانشما را خراب دهد.

·        پس از مسواک زدن، دندان هایتان را با آب خنک و تمیز بشویید. آب داغ می تواند بریج دندان شما را با آسیب روبرو کند.

·        بریجدندانخود را در آب یا محلول تمیز کننده رها نکنید، مگر اینکه متخصص دندانپزشکی به شما توصیه کند. زیرا اتصالات فلزی رویبریج دندان شما ممکن است زنگ بزند.

چرا بریج دندان می شکند؟

بریج دندان اغلب به همان دلیلی که ممکن است برای دندان های طبیعیتان مشکل به وجود بیاید، از کار می افتند. اگر بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نکنید، ممکن است با بریج خود به مشکل بر بخورید. ضربه و آسیب نیز می تواند منجر به شکستنبریج دندان شود.

چگونه با بریج غذا بخوریم؟

هنگامی که برای اولین بار ازبریج دنداناستفاده می کنید، خوردن غذاهای نرم که به قطعات کوچک بریده شده اند، ضروری خواهد بود. همچنین بهتر استبا هر دو طرف دهان خودغذا را بجوید و از خوردن غذاهای سفت، جویدنییا چسبنده خودداری کنید، مانند:

·        استیک

·        آجیل

·        کارامل

·        آدامس

این موارد تنها چند نمونه از غذاهایی هستند که می توانند برایبریج دندانمشکل ایجادکرده و طول عمر بریج دندان را تحت تاثیر قرار دهند.

Sign In or Register to comment.