Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

دوربین مداربسته در تهران

خرید دوربین مداربسته چیست؟
واژه "دوربین مداربسته" برگردان ایرانی کلمه انگلیسی  دوربین مداربسته در تهران یا به اختصار cctv است. معنی لغوی آن جعبه جادویی مدار بسته است و به دوربین هایی گفته می شود که در جای خود می مانند.
دوربین مداربسته به کلیه دوربین هایی اطلاق میشود که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال میکند. از آنجا که اغلب این دوربین های مداربسته در حفاظت، نظارت و سیستم های مانیتورینگ امنیت بکار می روند این واژه بیشتر به همین حیطه بر می گردد اما معنی فنی آن حتی دوربین های ویدیو تلفن و کنفرانس را نیز دربر می گیرد.


نخستین سیستم مداربسته در سال 1942 میلادی توسط شرکت بوش آلمان به منظور نمایش پرتاب موشک های v2 برپا شد. یک مهندس آلمانی بنام "والتر بروچ" مسئول نصب این سیستم بود.
در آمریکا نخستین تبلیغ دوربین مداربسته در سال 1949 مربوط به محصولی با نام "وریکون" بود که در تبلیغات گفته میشد به مجوز دولتی نیازی ندارد.از آن پس سیستم های ضبط تصاویر دوربین مداربسته در برخی محل های فضایی بزرگ جهت ضبط تصاویر پرتاب موشک ها بکار برده شد و خیلی زود روی موشک ها نصب گردید تا جایی که تصاویر را همراه با صدا به زمین ارسال کرد.

image


اولین رونمایی از دوربین مداربسته در اماکن عمومی آمریکا در سال 1989 بود. وقتی که در چهار راه تایمز نیویورک اولین نصب دوربین مداربسته به منظور جلوگیری از جرایم در محدوده نصب شد اما نقش چشمگیری در کاهش جرایم ایفا نکرد. تا ایتکه در سال 1960 دوربین های مداربسته در سطح گسترده ای در سراسر آمریکا بخصوص در مراکز عمومی بکار گرفته شد.  دوربین مداربسته روز و شب می آمد استفاده از دوربین مداربسته راهی مقرون به صرفه تر در مقایسه با بکار گیری نیروهای پلیس برای شناسایی سرقت باشد.
Sign In or Register to comment.